czwartek, 5 września 2013

Krem orzechowy - jak Kinder Bueno bez użycia blendera

Krem orzechowy - jak Kinder Bueno bez użycia blendera i innych pomocników :)


Tak krem wygląda dziś po wyciągnięciu z lodówki
Gęsta konsystencja :)

Tak krem wyglądał wczoraj przed włożeniem do lodówki.
Oryginalny przepis na krem znajduje się tutaj: Inspiracja

Przepis na Krem orzechowy - jak Kinder Bueno bez użycia blendera (małe modyfikacje)

Składniki:

  • 60 g orzechów laskowych,
  • 50 g mleka w proszku granulowanego, odtłuszczonego,
  • 2 łyżki masła (można mniej)
  • 50 ml mleka (do uzyskania odpowiedniej konsystencji),
  • łyżeczka waniliowego cukru pudru (można użyć cukier waniliowy)
  • 2 łyżeczki miodu akacjowego (można użyć innej substancji słodzącej)

Przygotowanie:

Wszystko udało się zrobić bez użycia blendera i innych mechanicznych pomocników :). Orzechy laskowe wsypujemy do woreczka i rozbijamy tłuczkiem do mięsa na mniejsze kawałki - jak najmniejsze :) (trzeba użyć siły mięśni). Następnie orzechy przesypujemy do miseczki i dodajemy: mleko w proszku, masło, miód, waniliowy cukier puder oraz mleko. Wszystko mieszamy do uzyskania jednolitej masy :) Przekładamy do słoiczka i przechowujemy w lodówce :) Ostrzegam - długo w lodówce nie wytrzyma :) Zniknie w mgnieniu oka :)

Cały słoiczek ma (200 g) około 829 kcal :) dla 1 porcji (20 g) to jedyne 79 kcal. Zdrowych kalorii :) 

W 100 g produktu znajdziemy: 

13,8 g białka, 
26,1 g to tłuszcze,
29,9 g węglowodanów oraz 
2,8 g błonnika


Podpis
Podpis

9 komentarzy :

  1. ciekawy pomysł, bardzo lubię takie różne kremy, na pewno by mi taki smakował:) najczęściej stosuje je jako dodatek do deserów albo lodów:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowałaś mnie tym przepisem :) Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wykonanie takiego kremu jest w moim przypadku niebezpiecznym posunięciem ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie, a w dodatku o smaku moich ulubionych słodyczy <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zaciekawił mnie ten pomysł. Uwielbiam kinder bueno, a nie wskazane jest mi jedzenie słodyczy ze sklepu. Chciałabym jutro zrealizować przepis. Ale nie mam mleka w proszku :( Czy myślisz, że wyjdzie bez tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mleko w proszku jest tutaj istotne - to ono nadaje konsystencję, jest takim składnikiem wiążącym :) Możliwe, że można to zastąpić jakimś serkiem naturalnym bądź homogenizowanym ale tego jeszcze nie wypróbowałam :D

      Usuń
    2. Oj to chyba nie uda mi się jutro tego zrobić :(

      Usuń
    3. Zrobiłam. Włożyłam do lodówki, zobaczymy czy będzie dobre. Narzeczonemu smakuje, to już coś :D

      Usuń
  6. bardzo dobry.,już zjadłam dwie miski:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)