poniedziałek, 17 lutego 2014

228. Kasza kukurydziana z owocami i big daktylem

Dziś śniadanie z produktami zakupionymi na Wrocławskim Bazarze Smakoszy :) Czyli iście żółta, smaczna, bardzo gruba kasza kukurydziana oraz mega daktyl :) Moja mama zawsze mówi tak "... ta kasza ze sklepu jest jakaś inna niż ta za moich czasów (mało żółta, za chuda i nie chrupie)" :) Więc kiedy na bazarze zobaczyłam ten słoneczny kolor wiedziałam o co mamie chodziło :) Przed zakupem musiałam jeszcze sprawdzić czy to aby kasza kukurydziana ale tak to ona :) Pyszna kasza i mama zadowolona :) Na pewno pojadę  po więcej :) Kiedy kupowałam kaszę pewna dziewczyna stojąca przede mną zadała mi pytanie: Do czego używam tej kaszy ? Ja na to, że polecam ją na śniadanie z mlekiem lub na wodzie z przeróżnymi dodatkami np. owocami suszonymi :) (hehe w głowie przechodziła mi myśl: "po więcej inspiracji zapraszam na mojego bloga jagodziana coffe. Hehe chyba trzeba zaopatrzyć się w wizytówki z adresem bloga :D). Dlatego dziś śniadanie z propozycją podania właśnie tej kaszy :)

 Kasza kukurydziana podana z truskawkami, borówkami, daktylem, masłem orzechowym. Na dnie miseczki schował się jogurt naturalny, banan i cynamon

Składniki:
  • 2 szklanki wody/2 szklanki mleka
  • 60 g kaszy kukurydzianej
  • szczypta soli
  • do podania: daktyle, truskawki, borówki, kawałek banana, jogurt naturalny, cynamon, masło orzechowe lub inne ulubione owoce, dodatki

Przygotowanie:

Do gotującej się wody/mleka ze szczyptą soli dodajemy kaszę. Gotujemy na małym ogniu przez 7-10 min do uzyskania odpowiedniej gęstej konsystencji. Przekładamy do miseczki. Podajemy z truskawkami, borówkami, masłem orzechowym (ukryte pod daktylem), daktyl/daktyle, jogurtem naturalnym (znajduje się na dnie miseczki). Można dodać coś słodkiego (miód, cukier). Podajemy z ulubionymi dodatkami.

Śniadanie mistrzów


Podpis
Podpis


14 komentarzy :

  1. Faktycznie różnica jest powalająca, ta jest bardzo intensywnie żółciutka i gruba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za kolor rzeczywiście! A ten daktyl wygląda jak meeega krówka! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zakupy to tylko w takim miejscu ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej kaszy nie widziałam, wygląda świetnie. Podałaś ją bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszna kasza, taka gęsta *-* ale nurtuje mnie pytanie - gdzie oni wynaleźli takiego wielkiego daktyla? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd takie duże ? Po prostu to taka odmiana daktyli czyli daktyle Medjool. Są delikatne, słodkie i soczyste. Figi też mają takie wielkie :)

      Usuń
  6. I to słoneczko, które promieniami otula miseczkę pełną pyszności; bosko!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny ten bazar! A takie wizytówki to niegłupi pomysł, do dzieła! :)
    Kawał daktyla. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Miseczka pełna słońca <3
    I ten daktyl mutant <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne pomysły masz na różne przysmaki owocowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak pięknie podana :) kolorowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. 1szy raz dostałam kukurydziankę na mleku, bez dodatków.. I taką ją uwielbiam :)
    Spróbuję w najbliższym czasie z jakimiś dodatkami, obadam co to wyjdzie :)

    Faktycznie-duży ten daktyl ;D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)