niedziela, 9 czerwca 2013

1. Pierwsze PanCakes

Cześć :) Od dłuższego czasu śledzę  śniadaniową blogosferę. Zaobserwowałam już wiele wspaniałych śniadań, które mnie zainspirowały a niektóre połączenia smakowe nawet zadziwiły. Jajecznica z truskawkami - pierwsze słyszę ale na pewno wypróbuje to połączanie. Dziś postanowiłam rozpocząć od sławnych PanKejków...już wiem dlaczego robią taką furorę...są rewelacyjne :) Zjedzone z rodzicami na dworze w promieniach słońca są jeszcze lepsze :) (a myślałam, że lepiej być już nie może). Tak więc od dziś dołączam do śniadaniowej blogosfery. Mam nadzieję, że ja również kogoś zainspiruję :)
Przepis na PanCakes zasięgnęłam od kerala a przy śniadaniu troszeczkę pomogła mamusia :)







Patelnia pełna PanCakes - ale już niedługo



PanCakes przekładane serkiem wiejskim,  (konfiturą wiśniową i śliwkową oraz pastą słonecznikową) - domowej roboty, dodatkowo banan, kiwi i żurawina. obsypane cynamonem/ kawa

Składniki: Przepis na 2 porcje: po 5 PanKejków

  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta sody oczyszczonej,
  • 2 jajka - żółtko osobno i białko osobno,
  • 2 łyżki masła - roztopić i ostudzić,
  • mleko - do uzyskania odpowiedniej konsystencji (gęstej śmietany),
  • szczypta soli.
Przygotowanie:

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia oraz sodą oczyszczoną, dodać żółtko i masło. Wymieszać i dodać mleko. Następnie ubić białko ze szczyptą soli na sztywną masę. Ubite białko dodać do mąki, wolno mieszając drewnianą łyżką. Tak przygotowane ciasto przelewamy łyżką na dobrze rozgrzaną patelnię. Smażymy na małym ogniu od 2-3 min z każdej strony.

1 komentarz :

  1. Jak miło, że pierwsze śniadanie z mojego przepisu! :) No to powodzenia w blogowaniu:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)