środa, 17 lipca 2013

39. Żytni chleb z żurawiną + konfitura czereśniowa

Wypatrzyłam wczoraj w internecie przepis na razowy chleb z żurawiną. Nie mogłam się mu oprzeć i wieczorem zabrałam się za jego realizację :) 
Oryginalny przepis znajduje się na tej stronie: Razowy Chleb z Żurawiną - przepis autorstwa Pauli
Ja do swojego chleba użyłam mąki żytniej i zmniejszyłam ilość miodu oraz żurawiny. Chleb jest ciężki ale zarazem bardzo miękki, żurawina dodaje mu fajnego słodko-kwaśnego posmaku.























A to moje dzisiejsze śniadanie
Żytni chleb z żurawiną poddany z domową konfiturą czereśniową oraz serek wiejski z domową konfiturą śliwkową



Przepis na Żytni Chleb z Żurawiną

Składniki na 1 bochenek (mała keksówka):
  • 300ml mleka
  • 2 łyżki masła
  • 40g świeżych drożdży
  • 25g miodu
  • 500g mąki żytniej razowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 100g suszonej żurawiny
  • Do wysmarowania i obsypania formy: odrobina margaryny i mąki

Przygotowanie

Mleko wraz z masłem i drożdżami umieszczamy w garnku i podgrzewamy do momentu aż będzie letnie. Następnie do miodu, mąki, soli oraz żurawiny dodajemy mieszankę z mleka. Wyrabiamy ciasto, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy je w ciepłym miejscu do podwojenia objętości (do 1h).
Gdy ciasto podwoi swoją objętość wkładamy je do natłuszczonej i obsypanej mąką formy, ponownie pozostawiamy je  na ok 30 minut. Następnie pieczemy w  rozgrzanym do 200'C piekarniku przez ok 40 minut.



Miłego Dnia :):) Ja uciekam na rynek :) a potem korzystam ze słońca :)

3 komentarze :

  1. Ale ładny ten chleb, taki zbity:) No i czereśniowa konfitura... ja bym ją jadła prosto ze słoiczka♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prosto ze słoiczka...?? hehe bardzo dobrze byś zrobiła, taka jest najlepsza :)

      Usuń
  2. świetny pomysł, bardzo lubię żurawinę:) ja bym dała jej jeszcze więcej do chlebka:D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)