sobota, 9 maja 2015

539. Ricottowa pieczona owsianka

Późno ale jestem z propozycją śniadaniową :D Pieczona owsianka dawno u mnie gościła....jak już się pojawiła to w wielkim i smacznym stylu :)




                                         Owsianka z ricottą - pieczona



Składniki:
  • 50 g płatków owsianych
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • 125 g ricotty
  • garść borówek i malin
  • łyżka suszonej żurawiny 
  • łyżka migdałów + kilka do dekoracji 
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego 
  • 1 jajko - żółtko i białko osobno
  • szczypta soli
  • łyżeczka proszku do pieczenia


Przygotowanie:

Ricittę, żółtko, jogurt dokładnie mieszamy - na gładką masę. Dodajemy płatki, siemię, proszek do pieczenia - mieszamy. Na sam koniec dorzucamy maliny, borówki, migdały i żurawinę. Odstawiamy wszystko na noc do lodówki. Następnie rano rozgrzewamy piekarnik do 180'C. Ubijamy białko ze szczyptą soli, delikatnie łączymy z naszą owsiankową masą. Masę przekładamy do kokilki wysmarowanej delikatnie olejem. Dekorujemy migdałami a następnie pieczemy przez 30 min - 40 min do zarumienienia. Podajemy z konfiturą lub inny ulubionym dodatkiem. Smacznego :)


19 komentarzy :

  1. Pieknie wygląda a pewnie jeszcze lepiej smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno upiekę w następnym tygodniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej :) Co powiesz o dodawaniu również pomysłów na kolację ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propozycje na kolację ? Czemu nie. Od czasu do czasu może się coś pojawić :) Pomyślę o tym :)

      Usuń
  4. ale świetna pieczona owsianka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, ale pysznie wygląda :D Troszkę przypomina mi mazurka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mazurek....to była moja pierwsza myśl po zobaczeniu owsianki w całej okazałości :D

      Usuń
  6. Nie ma u Ciebie ostatnio dań, których nie zjadłabym od razu po zobaczeniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nabrałam ochotę na pieczoną owsiankę, mm ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda świetnie :) na pewno smakuje jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka urocza ♥ I po raz kolejny baaardzo zazdroszczę Ci ricotty!
    Poszukałabym tam, gdzie mi podpowiadałaś, ale u mnie nie ma tych sklepów :c

    OdpowiedzUsuń
  10. I znów się powtórzę! Nigdzie nie mogę dostac ricotty! Jestem zdesperowana jeśli o to chodzi :<
    Widać, że maj w pełni u Ciebie, bo bez <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ricotta wróciła do Lidla :D Sprawdź u siebie czy też jest :)

      Usuń
  11. Czy to jest jakieś fatum, że jak już skończę ricottę to nagle wchodzę na bloga i widzę przepis z... ricottą? :D

    OdpowiedzUsuń
  12. pieczonej owsianki z ricottą jeszcze nie próbowałam- musi być pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka świetna! Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę się wybrać do Lidla do ricottę, skoro nareszcie jest!
    Piękny bez:D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)