środa, 10 lipca 2013

Chleb pełnoziarnisty

Właśnie wyszedł z piekarnika, pięknie pachnie i jeszcze lepiej smakuje :) Jutrzejsze śniadanie będzie pyszne :)










Przepis na chleb pełnoziarnisty

Składniki: (1 bochenek)
  • 500 g mąki pełnoziarnistej
  • 1 czubata łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
  • 25 g świeżych drożdży
  • 350 ml chłodnej wody
Przygotowanie:

Do miski wsypać mąkę wrzucić pokruszone drożdże, posypać cukrem i solą. Następnie dolać wody. Wszystko zagnieść na jednolitą masę tak aby ciasto same odchodziło od ręki (żeby się do niej nie przyklejało) :). Uformować bochenek i wrzucić do małej keksówki (wysmarowanej margarynom/masłem i obsypanej mąką). Odstawić chleb w ciepłe miejsce na 55 min do wyrośnięcia. Chleb przykryć ściereczką aby nie wysychał. Chleb pieczemy w piekarniku nagrzanym do 220'C przez 35-40 min :) Po upieczeniu chleb wyciągamy z piekarnika i  blaszki. Chleb kładziemy na kratce aby odparował lub na desce i dwóch sztucach :) Powstrzymujemy się przed zjedzeniem i czekamy aż wystygnie :) :) Smacznego :)





2 komentarze :

  1. Chlebek rewelacja ja dodałam otręby!!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm a jakiego typu mąkę użyłaś? :) ja ostatnio robiłam chyba z żytniej typu 2000 i zastanawiam się czy to nie jest powód moich chlebowych porażek ;p

    a jestem z Czerwieńska, rzadko piszę dokładną miejscowość, bo 90% ludzi i tak nie wie gdzie to jest ;D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)