sobota, 20 lipca 2013

Nalewka Jagodowa z Lawendą

Ostatnio dość dużo czasu spędzam w kuchni, całkowicie pochłonęły mnie przetwory :) Robiąc pewnego razu syrop jagodowy z lawendą (inspiracja: Syrop jagodowy z lawendą) pomyślałam dlaczego by nie zrobić z tego nalewki :). Mając w domu wszystkie składniki od razu zrealizowałam swój pomysł :) Oto efekty.













Nalewka Jagodowa z Lawendą

Składniki: (na 500 ml)
  • 1 szklanka  wody
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka jagód
  • 4 gałązki lawendy
  • 120 ml spirytusu (wszystko zależy od upodobań smakowych) :) 
Przygotowanie:

Do garnka wrzucamy jagody, dodajemy wodę oraz cukier.  Zaczynamy gotować, mieszamy do czasu rozpuszczenia się cukru. Następnie zmniejszamy płomień i dodajemy lawendę. Gotujemy przez 10 min. Po tym czasie wyłączamy gaz, przykrywamy garnek i czekamy do ostygnięcia naszej mikstury (kilka godzin lub pozostawić na całą noc, wtedy wszystko nabierze intensywniejszego aromatu). Następnie wszystko przelać na sitko i delikatnie wycisnąć cały sok. Do soku dodajemy spirytus oraz łyżkę miąższu jaka pozostała w sitku. Wszystko mieszamy i przelewamy do butelki. Odstawiamy aby nalewka się "przegryzła". Smacznego :)

Nalewka tak posmakowała mojej rodzince, że muszę jej trochę "do produkować" :) Może wytrzyma do kolejnego sezonu jagodowego :) 

Zielnik Kuchenny 2013                   Jagodowo Nam edycja 5!

6 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Ciekawe i jeszcze smaczne :) Obawiałam się tej lawendy ale naprawdę nie ma czego :) Zrobiłam z tego połączenia już syrop, nalewkę oraz konfitury :) Polecam :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, naleweczka musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, pomysłowa..
    Dziękuję za dodanie jej do Jagodowo Nam 5!

    OdpowiedzUsuń
  4. www.anielskieprzysmaki.pl-wygląda apetycznie:)Monika

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)