czwartek, 22 sierpnia 2013

75. Ciasto owsiane ze śliwkami i malinami

Na śniadanie zdrowe ciasto owsiane ze śliwkami i malinami, gdzieniegdzie borówka :) Następnym razem użyję mniejszej blaszki więc ciasto będzie wyższe :). Ważne, że wyszło smaczne :) Przepis na końcu wpisu :)

Miła niespodzianka od Tarczyńskiego. Dlaczego ta niespodzianka ? a już piszę. Zakupiłam w tamtym tyg. w jednym supermarkecie kabanosy wieprzowe hermetycznie pakowane. Po powrocie do domu okazało się, że całe opakowanie kabanosów nadaje się do wyrzucenia ponieważ pod banderolą znajdowała się spora pleśń. Termin przydatności aż do 5 września czyli dużo czasu. Szybko napisałam do sklepu - jakoś nie przejęli się tą sprawą, no to napisałam do producenta i tu miło zostałam zaskoczona. Dziś odwiedził mnie przedstawiciel handlowy i przywiózł mi kuferek produktów. Zepsute kabanosy zabrał - producent chce przebadać dlaczego tak się stało, że kabanosy nie są do spożycia :) Bardzo miło z ich strony.




Ciasto owsiane ze śliwkami, malinami i borówkami

Składniki:
• 2 szklanki płatków owsianych – zmielonych na pył
• 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
• 0,5 szklanki maku
 • 1 szklanka mleka
 • 2 jajka
 • 15 szt. śliwek (może być więcej)
 • garść malin (może być więcej)
 • garść borówek (może być więcej)
 • 2 łyżki miodu (lub inna substancja słodząca) – ja użyłam miodu z cynamonem oraz miodu akacjowego
 • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
• szczypta soli
• szczypta cynamonu

Przygotowanie:

Do miski wsypujemy zmielone płatki owsiane, mąkę pszenną pełnoziarnistą, mak, sodę oraz sól. Kolejny krok to Śliwki: 10 śliwek pozbawiamy pestek i kroimy na mniejsze kawałki. Wrzucamy je do garnka i dusimy, tak aby powstał mus/powidła. Na koniec dodajemy 2 łyżeczki (lub więcej) miodu, cynamon i mieszamy. Odstawiamy do ostygnięcia. Ja ochłodziłam w kąpieli wodnej :). W osobnej misce łączymy ze sobą jajka, mleko oraz 2 łyżeczki miodu. Wszystko razem mieszamy i dolewamy do miski z mąkami. Następnie wszystko ładnie mieszamy na gładką masę i dodajemy mus ze śliwek, ponownie mieszamy. Ciasto wykładamy na blaszkę (średnia blaszka) (ja zrobiłam w dużej i ciasto wyszło za chude ale i tak smaczne). Na ciasto układamy pokrojone śliwki, całe maliny i borówki (borówki wcisnęłam w ciasto). Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180C przez 30-35 min. do suchego patyczka. Wyciągamy z piekarnika i zajadamy :) Smacznego :)

Miłego Dnia :)

Podpis

11 komentarzy :

  1. www.anielskieprzysmaki.pl-dbają o klienta i tak wszędzie powinno być.A śniadanko pychotka.Monika SZ

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo jakie miłe zaskoczenie :) jednak ja nie przepadam za takimi wędlinami, nie jadam po prostu :p
    co do śniadanka! świetne ;D akurat mam w domu śliwki, borówki i malinki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za za takim jedzeniem :D Od czasu do czasu pozwolę sobie na kabanosika z tej firmy :) Co innego jak sama zrobię wędlinę - wtedy ją zajadam :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. a dziękuję :) Zakupiony w Home&You - może uda się Tobie go zdobyć :)

      Usuń
  4. Zjadłabym takie ciacho :D Poproszę kawałek! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ciach zapraszam, zostało jeszcze troszeczkę :)Wystarczy :) Jak chcesz mogę również podać przepis :)

      Usuń
  5. Zrobienie mleka kokosowego, nic prostszego :) Odeślę Cię po prostu do przepisu, z którego ja korzystam.
    http://zdrowienawidelcu.pl/mleko-kokosowe/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. a przepis gdzie??? :D bosko wygląda!

    Wow - solidna firma :) chwali się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O przepis nikt nie pytał jesteś pierwsza :D Nadrobię tą zaległość jutro :)

      Usuń
  7. Koniecznie muszę spróbować to połączenie smakowe.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)