piątek, 6 grudnia 2013

162. Czekoladowo-piernikowy serniczek z ricotty na jabłkowym spodzie - Mikołajkowe Śniadanie

Sezon świąteczny uważam za rozpoczęty :) Od dziś moje ulubione melodie świąteczne będą umilały mi poranki i nie tylko :) Dołączyłam do akcji "Mikołajkowe Śniadanie" - nie mogło więc zabraknąć czekoladowego śniadania :) Zjadłam serniczek czekoladowo-piernikowy z ricotty. Podany z mandarynką, orzechami, gwiazdkami i groszkami czekoladowymi :) Zjadłam go w wersji na zimno - miałyście rację, jest o niebo lepszy :) Był tak dobry, że tato zjadł mi połowę :) Nie mogłam przecież się nie podzielić :)











Składniki:
  • 250 g ricotty
  • jajko ( osobno żółtko i białko )
  • 1 łyżka kakao
  • 15 g gorzkiej czekolady
  • łyżeczka przyprawy do piernika
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka plasterków jabłka
  • szczypta soli
Do podania: mandarynka, orzechy, groszki i gwiazdki czekoladowe

Przygotowanie:

Białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę. W osobnej misce wymieszać (mikserem lub łyżką) ricottę, żółtko, kakao, posiekaną czekoladę, przyprawę do piernika i proszek do pieczenia. Delikatnie połączyć masę z ubitym białkiem. Przygotować naczynie do zapiekania - natłuścić i ułożyć pokrojone w plasterki jabłko. Przełożyć masę. Piec w piekarniku nagrzanym do 180'C przez 20 - 25 min. Udekorować i zajadać. Ewentualnie poczekać jak wystygnie i również zajadać :) Obie wersje są smaczne. 



Sezon świąteczny rozpoczynam moją ulubioną piosenką: 

Yello - Jingle bells



  Miłego Dnia :) 
Niech Mikołaj Was odwiedzi :)
Ciekawe czy ja byłam grzeczna w tym roku :) ?

Podpis
Podpis

10 komentarzy :

  1. Z chęcią bym przyjęła taki prezencik na mikołajki ;DD

    OdpowiedzUsuń
  2. czeko czeko czekolada! :) wygląda przesmacznie :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie już odwiedził i obdarował prezentem :)
    Cudownie czekoladowo a do tego z nutką piernika ? Porywam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadanko pyszne :)
    Mam nadzieję, że paczka ode mnie doszła..? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. serniczek z ricotty i to czekoladowy <3 ! to dziś miałaś przepyszny ten mikołajkowy poranek, i słodki - z pewnością ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo dziękuję mojemu tegorocznemu Mikołajowi, który trafił z prezentem ( prezentami właściwie ) w dziesiątkę! :*
    a sernik z ricotty jest moim ulubionym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ma to jak świąteczne hity ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. smakowite śniadanko! nic tylko pozazdrościć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. I to jest śniadanko na dobry początek dnia

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)