środa, 1 stycznia 2014

Krem makowy dla makowych smakoszy

Krem makowy czyli coś dla makowych smakoszy :) A wiem, że tutaj takich jest wiele :) Ze zrobionej masy makowej postanowiłam zrobić makowy krem :) czy coś w tym stylu.
Będzie pasował do wielu śniadań :)









Składniki: na jeden mały słoiczek

Krem został zrobiony ze 100 g domowej masy makowej
  • 100 g masy makowej (domowej: zawiera mak, łyżka miodu lipowego, żurawina, śliwka suszona, morela i daktyle) lub tylko sparzony mak  (wtedy samodzielnie dodajemy: miód i inne ulubione bakalie).
Składniki na krem z gotową domową masą makową
  • 100 g masy makowej
  • 30 g orzechów laskowych, włoskich - takie jakie lubicie
  • 3 łyżki mleka w proszku granulowanego, odtłuszczonego,
  • łyżka masła (można mniej lub wcale) - ja nie użyłam
  • 50 ml mleka (do uzyskania odpowiedniej konsystencji),
Przygotowanie:

Masę umieścić w pojemniku, dodać masełko, orzechy, mleko w proszku, mleko. Wszystko zmiksować blenderem  na gładką masę :) Ja lubię jak mi coś chrupie więc dodałam trochę posiekanych orzechów i nie blendowałam kremu tak do końca :) Wy zmiksujcie tak jak lubicie :) Przekładamy do słoiczka i przechowujemy w lodówce :)

Podpis

11 komentarzy :

  1. Słoiczek raju <3 Też chcę taki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, fajny ten krem :) Super pomysł, zapisuję.
    Jeszcze raz wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestes genialna
    Dziekuje na przepis na tak wspanialy krem. Przepis juz zapisuje bo jakby inaczej
    Kocham mase makowa ! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł! może się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam masę makową. Dobry pomysł na krem! ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. czyli coś idealnie dla mnie! :) jednak nawet i sama masa makowa sprawdza się jako świetny dodatek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja, zgłaszam się! Jestem totalnym makowym smakoszem.
    I na pewno zrobię sobie taki krem! :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)