środa, 16 lipca 2014

354. Placki pełnoziarniste z jagodowym twarożkiem

Jagodowo mi ostatnio :) Co zrobić, przecież mamy taką porę roku :) Jagody i borówki do posiłku a czereśnie moje ukochane  na deserek :)







Placki pełnoziarniste z jagodowym twarożkiem

Składniki: ( ok. 10 szt.)
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka (białko i żółtko osobno)
  • 2 łyżki masła (roztopione i ostudzone)
  • 0,5 szklanki mleka - do uzyskania odpowiedniej konsystencji (gęstej śmietany). Wszystko zależy od tego jak mąka wchłonie mleko :) 
Twarożek: 100 g twarogu półtłustego, dowolna ilość jagód, cynamon - wszystko razem rozgnieść i wymieszać (najlepiej jak przez noc postoi w lodówce)

Dodatkowo: Mix ziarenek - Cynamonowy Raj (Ziarenkowo), miód klonowy oraz konfitura z wiśni z kardamonem (Anielskie Przysmaki)

Przygotowanie:

Suche składniki mieszamy ze sobą (mąka, proszek do pieczenia). Mokre składniki mieszamy ze sobą (żółtka, masło, mleko). Mokre składniki dodajemy do suchych - mieszamy. Jeśli jest za gęste dodajemy odrobinę mleka. Ubijamy białko ze szczyptą soli. Dodajemy do masy. Mieszamy delikatnie. Smażymy na rozgrzanej patelni. Wszystko na małym płomieniu. Placki przewracamy na drugą stronę wtedy gdy na powierzchni zaobserwujemy pęcherzyki powietrza. Smażymy z drugiej strony jeszcze kilka minutek. Przekładamy jagodowym twarożkiem, posypujemy ziarenkami i polewamy miodkiem. Dekorujemy borówkami, czereśniami i bazylią. Zajadamy. Smacznego :)


Jakie to było dobre :)

Podpis
Podpis

19 komentarzy :

  1. Uwielbiam takie placuszki ale podobnie jak nalesniki lubię je jesć rękoma :) Chyba takie małe "zboczenie" z dzieciństwa :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznaję się, że ja też ;)

      Usuń
    2. heh ja mam tak samo naleśniczki i placuszki najfajniej je się łapkami heh ;)

      Usuń
  2. Nie dość że wspaniałe placki, to jeszcze w towarzystwie i zjedzone w ogrodzie. Poranek po prostu idealny :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja kocham jagody <3 A twoje śniadanie to chyba bym Ci ukradła! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pyszności u Ciebie od rana ;) korzystaj z jagód, korzystaj, w końcu trzeba się cieszyć z owoców lata ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja zazdroszczę ci takich cudownych sniadanek w ogrodzie ;)
    Placuszki pysznie podane *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i dziękuję za paczkę. Dziś do mnie dotarła, więc zaczynam testowanie ;)

      Usuń
  6. Jeeej, jakie wszystko piękne, pyszne, kolorowe, trawa, kubki, towarzystwo, pyszne jedzenie. Uwielbiam tego bloga, wiesz? ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. U Ciebie jak zwykle esencja zdrowia i piękna przyrody we wpisie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rozumiem, że jeden talerzyk dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystkie najlepsze owoce. a w dodatku najzdrowsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To ja zamawiam 3 porcję dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej jakie urocze i to jeszcze podwojna porcja szczescia <3 !

    OdpowiedzUsuń
  12. chcę ten twarożek!<3
    placki oczywiście też! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bym chciał, aby było mi jagodowo ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. rozumiem ,że ta druga porcja to dla mnie? :D
    nie odmówię! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie zawsze tak kwiatowo! *.*

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)