piątek, 10 stycznia 2014

Rooibos - Sir William's Tea - opinia

Współpraca z marką Sir William's Tea została nawiązana czas więc zabrać się za testowanie produktu.
Stanęłam przed trudnym wyborem - od której herbaty rozpocząć test ? Spośród 12 herbat wybrałam 3 "liderów": Herbata Biała, Rooibos i Rumianek. Postanowiłam jednak test rozpocząć od herbaty, której najbardziej się obawiałam. Czyli...Rooibos. Tego rodzaju herbatę piłam tylko raz w jednej ze znanych kawiarni. Nie podbiła ona moich kubków smakowych. Była właściwie bez smaku i zapachu. Od tego czasu stanowczo odmawiałam wypicia tej herbaty. Jednak chciałam spróbować zatrzeć złe wspomnienia i test rozpoczęłam niczym prędzej od tej herbaty. Przecież nie każda herbata Rooibos musi być zła. Duży wpływ na jej smak ma to, kto ją wyprodukował. Czy marka Sir William's Tea przekonała mnie do herbaty Rooibos ? Tego dowiemy się w dalszej części wpisu :) Zapraszam do czytania i oglądania



Jak już wiemy wybór padł na Rooibos


Herbata już czeka na gorącą wodę... 


 ...i jest czajnik z cieplutką wodą


Teraz tylko 5 min. niecierpliwego czekania i poznam zapach i smak tej herbaty. Szybko uciekam pod grzejniczek koło choinki... 


... 5 minut mija. Z pewną nutką nieśmiałości podnoszę przykrywkę i.... 


czuję przyjemny zapach krzewu tak jakby sosny, świerku. Czyżby moja choinka zaczęła tak intensywnie pachnieć ? Nie to herbata :) Wyciągam herbatę z kubeczka


...i nie muszę się martwić gdzie wyrzucić torebkę ponieważ do kubka był dołączony świetny spodek. Nie muszę już specjalnie biegać do kosza :) Delektuję się jeszcze zapachem i próbuję...


...parę sekund później pół kubka herbaty już nie ma :) Jest pyszna :) Siedzę pod grzejniczkiem i delektuję się pozostałą częścią :). Wyczuwałam zapach sosny/świerku ponieważ ta herbata powstaje z krzewu o nazwie czerwonokrzew. Wyczuwalny jest on w smaku i zapachu. Herbata wzbogacona jest również o smak trawy cytrynowej. 
Dalej więcej informacji


Informacje o składzie: Rooibos (85%), trawa cytrynowa (6%), aromat opuncji figowej i brzoskwinie, granulat brzoskwiniowy, kwiat opuncji, płatki róży.

Skład herbaty można powiedzieć jest bardzo przyzwoity. Tak jak wcześniej wspomniałam bardzo wyczuwalny jest krzew i trawa cytrynowa. Połączenie to jednak jest tak przyjemne, że nie odstraszy największego przeciwnika tego zapachu. Płatki róży dodają delikatności tej herbacie. Co do opuncji figowej to ja jej nie wyczułam. Może za szybko wypiłam herbatę :) Niestety była tylko jedna saszetka do wypróbowania :) Herbata ta jest bardziej takim naparem ziołowym i to bardzo smacznym. Nie wyczuwa się w niej żadnej goryczy. Jest delikatna. 
Z tego co zdążyłam przeczytać w internecie Rooibos nie zawiera  teiny czyli może być pity dosłownie przez cały dzień i noc. "Zawsze znajdzie cię pora na napar z czerwonokrzewu". Bogaty jest w przeciwutleniacze, żelazo, potas, wapń i inne minerały. Ze względu na zawartość żelaza polecany jest kobietom w ciąży. Wspomaga przemianę materii i spowalnia proces starzenia. Widzę, że napar ten ma dużo właściwości zdrowotnych i chyba nabędę więcej tej herbaty  

  

Ocena
Zapach
Jest bardzo przyjemny, można poczuć  zapach lasu i ponieść się wyobraźni. Zapach zachęca do wypicia herbaty.
5/5
Smak
Jest to napar ziołowy.  Wszelkiego rodzaju napary ziołowe kojarzą się nam z czymś nieprzyjemnym. W tym wypadku jest  zupełnie inaczej. Rooibos to sama przyjemność J
5/5
Skład
Rooibos (85%), trawa cytrynowa (6%), aromat opuncji figowej i brzoskwinie, granulat brzoskwiniowy, kwiat opuncji, płatki róży
4,5/5
Barwa
Tak jak obiecuje producent barwa jest złocistopomarańczowa.
5/5
Cena
24,77 zł za 50 szt. Cena na pierwszy rzut oka może wystraszyć jednakże za 50 szt. herbaty cena nie jest taka zła. Niektóre herbaty kosztują znacznie więcej za mniejsze opakowania. Moim zdaniem cena jest przyzwoita. Chodź wiadomo, że zawsze może być lepiej.
4,5/5
Ogólna ocena
Herbata warta uwagi. Każdy smakosz herbaciany powinien skusić się na herbatę Rooibos.
4,8/5
Miejsce zakupu
Herbatę można zakupić w sklepie internetowym Sir William's Tea. Ja herbatę otrzymałam w ramach współpracy z tą marką.


Jak widać marka Sir William's Tea przekonała mnie do herbaty Rooibos. Złe wspomnienia zostały zatarte :) Teraz pozostaną tylko miłe chwile spędzone przy choince i gorącym kubku z herbatą Rooibos :). 
Polecam !



Podpis
Podpis

6 komentarzy :

  1. po przeczytaniu tej recenzji wyruszyłam do kuchni, wyciągnęłam kubek, w którym zaparzyłam roibossa :)
    czy cena jest wysoka? troszkę, ale tak jak napisałaś - są droższe herbaty, a czasem za dobrej jakości produkt warto wydać te kilka zł więcej :)

    wciąż zachwyca mnie ten kubek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, ale rozbudowana recenzja. I zachęcająca! Tylko że nigdzie w sklepie nie wpadłam na taką herbatę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie spotkałam tej herbaty w żadnym sklepie ;/ Widziałam ją jednak w jednej restauracji. Dobrze, że można ją nabyć w sklepie internetowym :) Cena za przesyłkę nie jest zła :)

      Usuń
  3. Kubeczki nie tylko, że są bardzo ładne i efektowne to w dodatku bardzo praktyczne. O walorach herbaty można pisać i pisać... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne są inne herbatki tej firmy. Tylko w zestawie czajniczek filizanka brak podstawka pod czajniczek ktory sie odstawua i podstawka pod wyjętą herbatę.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)