niedziela, 18 maja 2014

Ciasto jogurtowe z rabarbarem

Rabarbar ukrył się w mojej lodówce, kiedy go dostrzegłam od razu umieściłam go w cieście :). Ciasto jest mokre a to wszystko za sprawą rabarbaru. Dodaje on również fajnego kwaśnego posmaku, który miesza się ze słodyczą miodu i cukru :). Miałam więcej rabarbaru niż zalecane jest w przepisie i moje ciasto stało się jeszcze bardziej mokre. Mi to nie przeszkadza  ale są różne gusta :) Wy jednak trzymajcie się przepisu :)




W przekroju :) Wilgotne za sprawą dużej ilości rabarbaru :)
W piekarniku
Tuż po upieczeniu :)

Jogurtowe ciasto z rabarbarem
Składniki:
  • 100 g mąki pszennej
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej (typ 1850)
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 50 g cukru
  • 70 g miodu
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią 
  • 80 g roztopionego masła
  • 150 ml naturalnego jogurtu
  • 300 g rabarbaru


Przygotowanie:

Rabarbar myjemy, kroimy w plasterki, oprószamy mąką  i mieszamy. Maka sprawi, że rabarbar nie opadnie na dno ciasta.

Jajka ubijamy z cukrem i miodem na puszystą masę. Do masy dodajemy stopniowo oba rodzaje mąki wymieszanej z proszkiem i sodą. Następnie dodajemy masło, jogurt a na samym końcu rabarbar. Wszystko mieszamy kilka razy mikserem. Ciasto nie lubi dokładnego mieszania wystarczy tylko kilka obrotów.

Ciasto następnie przekładamy do keksówki (dł. 26 cm, szer. 12 cm, wys. 8 cm) wysmarowanej masłem i oprószonej mąką. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190'C około 50 minut. Pieczemy do czasu tzw. suchego patyczka :). Po tym czasie wyciągamy z piekarnika i czekamy jak ciasto przestygnie :) Później można kroić i zajadać :) Smacznego !


Ciasto jest bardzo proste i smaczne :) Osoby, które wolą więcej słodyczy w cieście zalecam dać więcej substancji słodzącej :) Do tego ciasta pasują właściwie każde owoce. Polecam

Rabarbalove


Podpis
Podpis

13 komentarzy :

  1. Te ciasto jest takie zwarte że dla mnie nawet spokojnie mogło chleb zastąpić :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do popołudniowej kawki idealny deser bez wyrzutów sumienia <3 Świetnie Ci wyrosło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, pyszności :) Uwielbiam ten słodko-kwaśny kontrast w ciastach z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja równiez poprosze troche :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękny kolor skórki- chyba dzięki temu miodowi:) Lubię takie ciacha, bo są dobre nawet po dniu albo dwóch i można je zabrać do pracy:) Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te mokre! :D
    Zostało coś dla mnie? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mokre ciasta są najlepsze! Nie jadłam jeszcze takiego z dodatkiem rabarbaru, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią bym skubnęła kawałeczek takiego ciacha do dzisiejszej kawki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię ciasta jogurtowe, a to z rabarbarem na pewno by mnie oczarowało:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Yeeaaah! Czekałem na jakieś ciasto z rabarbarem :) Już dodaję zakładkę do ulubionych. Zastanawiam się jakby tu wkomponowały się orzechy włoskie hmmmm... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzechy włoskie czemu nie :) Myślę, że to dobry pomysł.

      Usuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)