czwartek, 24 marca 2016

Chleb bez mąki (Melvit) - Opinia

Chleb bez mąki ? Jak już większość z Nas wie upieczenie takiego chleba jest możliwe :) Baaa taki chleb jest nawet smaczny i iście sycący :) Piekłam już chleb z mieszanki którą sama stworzyłam w domu - wyszło oczywiście nieziemsko smacznie :D Ostatnio jednak pokusiłam się o gotową mieszankę. Wybór padł na chleb marki Melvit z czarnuszką i orkiszem. 



Co będzie Nam potrzebne ? Opakowanie mieszanki - Chleb bez mąki - Melvit
150 ml maślanka, pół łyżeczki soli i 5 jajek.


Jajka, maślankę i sól roztrzepujemy w misce. Dodajemy całe opakowanie mieszanki ziaren i wszystko razem mieszamy.


Całą masę przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Chleb pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180'C przez 60 min.


Po godzinie mamy pierwsze efekty pieczenia :)


Drugie wrażenie to efekt smakowy :) Chleb jest smaczny, treściwy i bardzo wyrazisty za sprawą czarnuszki. Ma taki ostrzejszy smak. Moim zdaniem nadaje się tylko do wytrawnych kanapek. Słodka wersja kanapki z tym chlebem jest do zjedzenia ale szału nie robi :D. Jeden minus to ziarno orkiszu - jest dość twarde i przeszkadza podczas konsumowania :) Za bardzo "chruszczy" pod zębami. Zaznaczam, że to tylko moja opinia :D

 Wnętrze opakowania :)
Skład i sposób przygotowania.


 Wy już mieliście do czynienia z chleb bez mąki ? :) Jakie są Wasze wrażenia :) ?

14 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Jeśli masz nieświeże to na pewno będzie je czuć. Wiadomo że jak nie przepadasz za jajkiem to wszędzie je wyczujesz...:)

      Usuń
  2. Ciekawy chlebek:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie próbowałam na surowo ale raczej się nie nada :D bo jest tu całe ziarno orkiszu i nie wiem czy lubisz jeść płatki owsiane na surowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co wiem to od dziś do nabycia w Biedronce w granicach 8 zł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chlebek jest nieziemsko pyszny i bardzo sycący. Ja po wymieszaniu go z jajkami i maślanką pozostawiam na ok 40 minut żeby ziarno napęczniało to nie jest wtedy taki twardy i po tym czasie do piekarnika. Godzinka i chlebek gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jadłem dziś bo mi zostało z mlekiem i smakuje jak musli, nie ma problemu z jedzeniem choć wiadomo trzeba się trochę nagryźć

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze dodaję łyżeczkę miodu, niweluje przez to cierpki smak czarnuszki a miodu w ogóle nie czuć. Można przez to jeść go z wszystkim. Polecam piec w piekarniku bez termo obiegu (grzanie z dołu) i wstawić do piekarnika kubek z wodą żeby nie wysuszyło go

    OdpowiedzUsuń
  8. Skorzystałam z cennej rady Wojtka. Posłodziłam - 1 płaską łyżeczką ksylitolu.
    Ciasto po zarobieniu odsatwiłam na godzinę, podobnie jak to robi się przy wypieku tzw. "chleba, który zmienia zycie".
    Jak dla mnie pycha do potęgi. Zwłaszcza z jajami,majonezem i zieloną cebulką.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam produkty melvit Sklep w którym uzupełniam swoje zapasy na bieżąco wypełnia półki nowymi produktami dlatego zawsze uda mi się kupić coś nowego a ten chlebek jest jednym z moich ulubionych. Polecam spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję jak piszecie odstawić mieszankę a, potem do pieca. Raz go piekła wymieszalam i do pieca był kruchy i twardy nie zbyt dobry.

      Usuń
  10. Zalejcie ziarna szklanką wody na godzinę przed pieczeniem a białka z jajek ubijcie. Chlebek będzie dużo miększy i trochę urośnie. Kiedy robiłam go z przepisu wychodził twardy i kaleczył mi dziąsła

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłem wczoraj i cała moja rodzina się zakochała, już nigdy nie kupimy chleba w sklepie.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)