środa, 14 czerwca 2017

Robot kuchenny Chef XL KVL4170W marki Kenwood - recenzja




Przedstawiam Wam robot kuchenny Chef XL KVL4170W marki Kenwood. Moja prawa ręka w kuchni :)

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem tego robota kuchennego. Wszystko dzięki Rekomenduj.to oraz Kenwood :) Muszę zaznaczyć, że jest to pierwszy robot kuchenny z jakim mam do czynienia. Dlatego też, mało rzeczy może mnie zniechęcić do tego sprzętu. Robot jest po prostu jak dotychczas niezawodny. 

Zacznę może od wyglądu - tak, wiem nie ocenia się po wyglądzie ale muszę przyznać, że to była miłość od pierwszego wejrzenia. Metalowa obudowa w kolorze bieli na wysoki połysk idealnie wpasowała się do mojej kuchni. :D Słowo XL w nazwie może zmylić, ponieważ jest to delikatny robot o małych rozmiarach. Chodź swoje 7 kg waży. :)
  • Cała konstrukcja jest naprawdę solidna, trwała i dobrze wykonana. Czuję, że posłuży  on wiele lat. Marka Kenwood daje na niego 10 lat gwarancji. W dzisiejszych czasach mało która firma daje 2 lata gwarancji a co dopiero 10 lat.  
  • Brak plastikowych dodatków. Duża misa ze stali nierdzewnej - ooo znalazłam jeden mały minus po każdym umyciu trzeba misę dobrze wytrzeć ponieważ zostają na niej zacieki. Taki urok stali nierdzewnej :) Miejsca gdzie należy umieścić dodatkowe akcesoria/przystawki są sprytnie zabudowane, łatwo je odnaleźć i zdjąć. 
Na początku obawiałam się czy dam sobie radę z  takim sprzętem ale nie ma ku temu podstaw. Sprzęt ten działa intuicyjnie. Pokrętło prędkości działa bardzo sprawnie, lekko i płynnie przechodzi z obrotów minimalnych na maksymalne. 
Dźwignia zwalniająca głowicę z łatwością podnosi korpus robota kuchennego. Obawiałam się jak poradzę sobie z montażem mieszadeł i miksera ? Oczywiście strach ma tylko wielkie oczy. Wszystko montuje się na tzw. "klik" - przekręcamy i klik :)  

Z nim gotowanie ma sens i daje przyjemność. Jestem miłośnikiem ciast drożdżowych - długie zagniatanie ciasta rękami to udręka nie jednej gospodyni domowej. Z tym robotem kuchennym nawet nie wiem kiedy ciasto drożdżowe już jest w piekarniku. Mieszadło typu "hak", które własnie jest przeznaczone do tego rodzaju ciast jest zwinne jak pszczółka :D Zaczynam od małych obrotów a po chwili  włączam max. obroty i patrzę, że ciasto już odchodzi od miski. Robot pracuje a ja mogę zająć się czymś innym - haa czymś innym tzn. robieniem zdjęć :D
  • Mieszadło do ubijania piany - szybko ubije nam białka na sztywno, bitą śmietanę, ciasto naleśnikowe. Wszystko jest dobrze napowietrzone
  • Mieszadło typu "K" niezawodne jest przy robieniu domowego masła i innych cięższych mas/ciast, chleb na zakwasie - czemu nie ? Da radę. 
Zawsze zadziwia mnie szybkość wykonania poszczególnych potraw. Wszystko odbywa się dosłownie w mgnieniu oka. To wszystko za sprawą mocnego silnika 1200W - to jest Moc :D
Przy dłuższej pracy robota silnik nie nagrzewa się jest tzw. "letni". 

Moje serce skradł mikser kielichowy o pojemności 1,6 l, który posiada 4-strefowe ostrza ze stali nierdzewnej. Mikser wykonany jest ze szkła  THERMO RESIST - tzn. że mogę śmiało w nim miksować zimne i ciepłe produkty. Ba on nawet przetrwa szok termiczny. Od razu możesz do niego wrzucić zimny i gorący produkt. Wrzucamy do miksera wszystko co dusza zapragnie :D i miksujemy. Masło orzechowe to dla niego nie problem. W mig rozdrobni orzechy. Rozdrobnisz w nim również kostki lodu, zamrożone owoce, w przygotowaniu zdrowego koktajlu ogranicza Ciebie tylko Twoja wyobraźnia. Ostrza tego miksera zmiksują wszystko na idealny krem/mus. Wszystko zależy od tego jaką konsystencję chcesz uzyskać. Ja muszę jeszcze popracować nad konsystencją ponieważ mikser jest dla mnie za szybki ;p i wszystko robi na krem :D Ja lubię jednak coś pogryźć :D ale w tej kwestii już się dogadaliśmy. Działamy w systemie pracy przerywanej. 
  • W mikserze wszystko można porozkręcać i dokładnie umyć, żadne resztki nie pozostaną w zakamarkach. Ostrza się nie blokują. Pokrywa miksera dobrze do niego przylega, jest małe prawdopodobieństwo, że coś wyląduje na blacie/ meblach podczas miksowania. 
Dzięki przystawce do mielenia mięsa szybko zrobisz kotlety, zmielisz mak, orzechy, wiórki, płatki i inne produkty. Wyposażona w trzy sita o średnicach otworów: 3mm, 4,5 mm i 8mm oraz wytrzymałe, stalowe ostrza, zapewnia moc i pracę bez wysiłku

Dotychczas przy pomocy robota kuchennego i blendera zrobiłam - masło, masło orzechowe, koktajle warzywno- owocowe, chleby, bułki na drożdżach i zakwasie, ciasto kruche i drożdżowe, kotlety z kurczaka, mus z marchewki, zmiksowałam chłodnik. Robot kuchenny nie zawiódł mnie ani razu. 
Ja się tylko stresowałam, żeby nic się nie zepsuło, ale naprawdę nie potrzebnie. Praca z nim to sama przyjemność. Najważniejsze jest to, że podczas pracy robot kuchenny stabilnie trzyma się blatu. 
Jestem zadowolona z robota kuchennego. Wart jest on swojej ceny. 

Silny, niezawodny, wielofunkcyjny. Kenwood - Taki właśnie jest. Krótko, zwięźle i na temat :)

Teraz do gotowania potrzebne są tylko chęci bo dobrego pomocnika już mam. Kto wie może jak poznamy się bliżej to zostanę szefową kuchni :) Ten robot na pewno mi w tym pomoże :) 


Akcesoria
osłona przeciw chlapaniu
Zastanawiałam się po co mi osłona przeciw chlapaniu ? haha przekonałam się jak robiłam masło - pół kuchni zachlapałam dopóki nie przypomniałam sobie, że mam w zestawie taki cudo :D Mała rzecz a taka przydatna.
Trzepaczka
Ubijak "K"


Końcówka do zagniatania ciasta
Ostrze, które niczego się nie obawia :)
Misa ze stali nierdzewnej


Ubijam bitą śmietanę i już żałuję, że dopiero teraz poznałam smak domowej bitej śmietany :D Petarda :)

Jak nam się dobrze pracowało ? Właśnie tak, oto efekty :)





Wpis został przygotowany w ramach akcji #AmbasadorKenwood. W żadnym stopniu nie wpłynęło to na moją opinię. Robot kuchenny ani razu nie sprawił, że na mojej twarzy pojawił się grymas :) 



17 komentarzy :

  1. Zazdroszczę niezawodnego sprzętu, metalowe mieszadło do bitej śmietany i duża pojemna misa, może kiedyś też będę posiadaczką takiego super sprzętu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ja sama sobie zazdroszczę 😆 Pianę, śmietanę to on faktycznie rewelacyjnie ubija. Białka są tak dobrze ubite, że aż ciężko je wyciągnąć z misy ;) Naprawdę, polecam ten sprzęt. Nie będziesz zawiedziona.

      Usuń
  2. Ciekawy zestawik :) nie powiem przydałby się taki w moim zestawie. Tyle wspaniałych rzeczy można przyrządzić mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny ten robot, chętnie skusiłabym się na niego, ale u mnie jednak ekspres sprawdza się lepiej :) :P Bardzo ciekawy wpis, zdjęcia też cudowne. Trzymam kciuki, by testowane przez nas sprzęty zostały z nami na zawsze :) :*

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny sprzęt :) Tylko gdzie nowe wpisy ? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super opis. Mam taki sam kilka dni. czekam na pierwsze odpalenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Napisz potem jak wrażenia :) Ja nadal jestem z niego bardzoooo zadowolona :)

      Usuń
  6. Również bardzo zadowolona! Fajny jest ten robot :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny sprzęt, marzę o tym, by taki zakupić, bo ułatwi mi pracę w kuchni. Ja bardzo dużo gotuję, więc będę z niego korzystać codziennie. Tu można więcej o nim przeczytać kenwoodworld.com/pl-pl/produkty/kenwood-roboty-kuchenne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię gotować ale czas jaki na to marnujemy z racji mojego trybu życia jest nie do przyjęcia. Taki robot wielofunkcyjny https://www.oleole.pl/roboty-wieloczynnosciowe.bhtml to naprawdę bardzo dobre rozwiązanie. Można gotować, piec o wiele szybciej a przy tym wiele czynności maszyna wykona za nas. Dzięki temu mniej się męczymy i można różne czynności robić w tym czasie jak robot pracuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy napewno 10 lat gwarancji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Post powstał 3 lata temu i wtedy znalazłam taką informację, że objęty jest 10-letnią gwarancją. Dziś sprawdziłam - okres gwarancji obejmuje 2 lata

      Usuń
  10. Bardzo fajny robot kuchenny! Ja ostatnio myślę o malakserze - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/Co-to-jest-malakser-Polecane-modele. Nigdy nie miałam takiego urządzenia a wiem, ze bardzo ułatwiłoby mi życie. Ostatnio sporo gotuję i piekę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super urządzenie, ja też mam takie i jestem bardzo zadowolona

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)