wtorek, 22 kwietnia 2014

Hāhā Marlborough Pinot Noir 2011 - wino z górnej półki


Jakiś czas temu dostałam do przetestowania wino Hāhā Marlborough Pinot Noir. Dość długo czekałam aby dokonać degustacji. Nastał jednak ten dzień w którym degustacja miała miejsce :D Były to święta Wielkanocne. Takie wino zasługuje na świąteczną oprawę :)
Z bogatej oferty "Zakręconych Win" musiałam wybrać jedno. Oj było ciężko. Przeczytałam każdy opis wina i koło tego nie mogłam przejść obojętnie :)

"Głęboki rubinowo-czerwony kolor. Bogaty, intensywny aromat czereśni, śliwek i fiołków, z nutą zapachu goździków i cynamonu. W ustach smak soczystych owoców, aksamitna tekstura, doskonała cielistość, zaokrąglone taniny, długi i wytrawny finisz."

Aromat czereśni...? To wino musi być moje :) Przecież ja czereśnie kocham :) Fiołki, nuta goździków i cynamonu po prostu się rozpłynęłam :) Czy was taki opis by nie przekonał....? :) Jedynym minusem dla mnie było to, że  wino jest wytrawne ale ta czereśnia, fiołki i cynamon mnie przekonały. Przed otworzeniem byłam pełna obaw czy wino wytrawne, którego w zasadzie nie pijam przypadnie mi do gustu ? Przecież ja lubię półsłodkie klimaty :)



Tak jak już pisałam nastał dzień degustacji: na pierwszy rzut oka poszedł wygląd, następnie zapach, a na końcu smak. Kolor wina rubinowo-czerwony z takim żywym połyskiem. Ma ten "błysk w oku", który oznacza, że wino zawiera sporo zdrowych kwasów i jest żywe. Zapach aromatyczny i owocowy. Wskazywał na to, że wino jest z górnej półki ;). No to czas na smak. Zgodnie z rodzinką stwierdzamy, że wyczuwalna jest czereśnia ba nawet czereśnia z pestką :) a nuta cynamonu i goździków rozbudza zmysły. Przez pierwsze chwile wino jest takie delikatne....jednak tak jak zostało napisane na stronie towarzyszy mu długi i wytrawny finisz.  Jest on naprawdę długi,  fajnie pobudza kubki smakowe :) 
Każdy z nas dostał naprawdę niewielką ilość do degustacji....parę chwil później rodziców zmogło :) Ponoć to ja mam najsłabszą głowę :) Tak, to wino ma moc :) 13,5% Chwilowa drzemka rodzicom pomogła, widać tego potrzebowali :) Więcej winka zostało na kolejne świętowanie :) Ono już niedługo bo w tym tygodniu :)  Wino idealnie pasowało do roladek z piersi z kurczaka ze szpinakiem. Po prostu duet idealny a właściwie trio :).

Szykuje się wam jakiś babski wieczór lub mała chwila relaksu ? To wino również można zabrać ze sobą :) Jest to takie wino, którym należy się delektować :) Może zbliża się czyjaś rocznica ślubu ? Tak, tak to wino będzie prezentem idealnym :)

Wino pochodzi z Nowej Zelandii z regionu Marlborough. Tworzone jest ze szczepu winogron Pinot Noir. Rocznik 2011. Do zakupienia na stronie internetowej www.zakreconewina.pl

Ja miłośniczka słodszych smaków muszę przyznać, że HāhāMarlborough Pinot Noir jest winem wytrawnym, które przypadło mi do gustu i warte jest uwagi :)
Będę musiała przyjrzeć się bliżej innym propozycją, które oferuje sklep Zakręcone Wina. :)



Podpis
Podpis

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)