czwartek, 7 maja 2015

537. Ricotta Hotcakes


Ricotta Hotcakes - powiem tylko tyle...kto nie próbował niech szybko naprawi swój błąd :) Delikatne, puszyste, rozpływające się w ustach placki :)
Ricotta teraz musi być obowiązkowo w domu ;D Całkiem jak mozarella :)
Tym razem placki w wersji orkiszowej ;p Mąka gryczana dostała wolne :)



Ricotta Hotcakes

Składniki: 14 placków

  • 100 g mąki orkiszowej jasnej
  • 250 g sera Ricotta
  • 2 jajka (żółtko i białko osobno)
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • szczypta soli
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżka syropu klonowego lub inna substancja słodząca
  • ewentualnie odrobina mleka jeśli masa będzie za gęsta
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego do smażenia lub inny olej


Przygotowanie:
Ricottę, syrop/cukier, jogurt, żółtka wymieszać na gładką masę. Dosypać mąkę i proszek do pieczenia - wymieszać wszystko razem. Białka ubić ze szczyptą soli. Białka delikatnie połączyć z masą. Placki smażyć na rozgrzanej patelni z olejem. Ciasto nakładamy łyżką - (1,5 łyżki to  1 placek). Smażymy z obu stron. Podajemy z ulubionymi dodatkami: owoce, konfitury lub inne smakołyki.
Smacznego :)


Dziś znów liczę na Wasze głosy :) ----> Klikacie w zdjęcie a następnie naciskacie "Lubię to!" :) DZIĘKI :)



17 komentarzy :

  1. Muszę w końcu zrobić kolejne podejście do tych placków, bo wszyscy tak je zachwalają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedne z najdelikatniejszych placków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja muszę w końcu ricottę kupić! ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadanko, które tak cudownie wygląda musi być obłędne :) Dodatkowo zjedzone w słoneczku, mm:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham ricotta hotcakes, muszę wreszcie kupić ricottę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja głupia kompletnie o nich zapomniałam :D

      Usuń
  6. śliczne one i w ślicznym plenerze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę Ci, bo ja od pewnego czasu szukam ricotty i nigdzie nie mogę jej znaleźć :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To całkiem jak ja :D Szukałam ricotty już od dłuższego czasu aż tu wczoraj wypatrzyłam ją w Piotrze i Pawle :) Wiem, że można ją również kupić w Kauflandzie :)

      Usuń
    2. Mam ten sam problem. Zniknęła z lidla, a w Auchanie nie ma. Piotra i Pawła nie ma w moim mieście, więc muszę sie wybrać jeszcze do Kauflandu w takim razie :)

      Usuń
  8. o taak, to jedne z moich ulubionych placuszków <3 muszę je znów powtórzyć!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam jak kiedyś musiały sie one u mnie pojawic przynajmniej dwa razy w tygodniu - najlepsze ,3

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie smakowały mi, może trzeba powtórzyć? ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne! Wyszły bardzo delikatne ;) Ach, zazdroszczę tych owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie śniadanko zapewni pozytywną energię na cały dzień :) Wspaniałe!!!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz bardzo cieszy :) Komentarze mile widziane :) Na różnego rodzaju pytania i prośby odpowiem :)